slide

Research articles

  Alignment indices...

Дэлгэрэнгүй

Policy recommendations

Based on the research results and outputs implemented by research project “Curriculum development of University Computing and ICT Education in Mongolia”     Brief introduction   The research team consists of following staffs and researchers from School of Mathematics and Computer Science, National University of Mongolia. А.Аmarzaya S.Uyanga O.Оtgonnaran N.Monkhtsetseg   Research objectives: To evaluate the ICT curriculum applied currently at the tertiary...

Дэлгэрэнгүй

Information Technology curriculum model

Information technology is an enormously vibrant field which emerged at the end of the last century as a result of a fundamental change in the global society from an industrial society to an “information society.” As mentioned in IEEE IT curriculum guideline (2008) “…From its inception just half a century...

Дэлгэрэнгүй

Curriculum development of University Computing and ICT Education in Mongolia
Policy recommendations PDF Print E-mail
Based on the research results and outputs implemented by research project

“Curriculum development of University Computing and ICT Education in Mongolia”



 

 

Brief introduction

 

The research team consists of following staffs and researchers from School of Mathematics and Computer Science, National University of Mongolia.А.АmarzayaS.UyangaO.ОtgonnaranN.Monkhtsetseg

 

Research objectives:To evaluate the ICT curriculum applied currently at the tertiary institutions of...
 
Information Technology curriculum model PDF Print E-mail
Information technology is an enormously vibrant field which emerged at the end of the last century as a result of a fundamental change in the global society from an industrial society to an “information society.” As mentioned in IEEE IT curriculum guideline (2008) “…From its inception just half a century ago, computing has become the defining technology of our age, changing how we live and work. Computers are integral to modern culture and are a primary engine behind much of the...
 
Software engineering curriculum model PDF Print E-mail
Software Engineering is the discipline of creating high-quality software in a systematic, controlled and efficient manner, and maintaining it at the optimal costs. It requires an application of the concepts, techniques, and methods of engineering to the development of software systems. A software engineering (SE) program should concentrate on development of professionals who have an expertise level knowledge of software development principles, theory, practice, and process.

 

In general...
 
БОДЛОГЫН ЗӨВЛӨМЖ PDF Print E-mail
IDRC олон улсын байгууллагаас санхүүжүүлж буй “Dream IT” төслийн хүрээнд МУИС,

МКС-иас хэрэгжүүлж буй “Монгол улсын их дээд сургуулиудын програм хангамж,

МХТ-ийн чиглэлийн хичээлийн хөтөлбөрийг сайжруулах” нь сэдэвт дэд төслийн судалгааны үр дүнд үндэслэн гаргасан...
 
ИХ ДЭЭД СУРГУУЛИЙН “МЭДЭЭЛЛИЙН ТЕХНОЛОГИ, МЭДЭЭЛЛИЙН СИСТЕМ” ЕРӨНХИЙ ЭРДМИЙН СУРГАЛТЫН АГУУЛГЫН ЗАГВАР PDF Print E-mail
Агуулгын үлгэрчилсэн хүрээ






IDRC олон улсын байгууллагаас санхүүжүүлж буй “Dream IT” төслийн хүрээнд МУИС,

МКС-иас хэрэгжүүлж буй “Монгол улсын их дээд сургуулиудын програм хангамж,

МХТ-ийн чиглэлийн хичээлийн хөтөлбөрийг сайжруулах” нь сэдэвт дэд төслийн

хүрээнд...
 
МЭДЭЭЛЛИЙН ТЕХНОЛОГИ ХӨТӨЛБӨРИЙН ЗАГВАР PDF Print E-mail
IDRC олон улсын байгууллагаас санхүүжүүлж буй “Dream IT” төслийн хүрээнд МУИС,

МКС-иас хэрэгжүүлж буй “Монгол улсын их дээд сургуулиудын програм хангамж,

МХТ-ийн чиглэлийн хичээлийн хөтөлбөрийг сайжруулах” нь сэдэвт дэд төслийн

хүрээнд боловсруулав

 

МТ-н сургалтын...
 
ПРОГРАМ ХАНГАМЖИЙН ИНЖЕНЕРЧЛЭЛИЙН ХӨТӨЛБӨРИЙН ЗАГВАР PDF Print E-mail
IDRC олон улсын байгууллагаас санхүүжүүлж буй “Dream IT” төслийн хүрээнд МУИС, МКС-иас хэрэгжүүлж буй “Монгол улсын их дээд сургуулиудын програм хангамж, МХТ-ийн чиглэлийн хичээлийн хөтөлбөрийг сайжруулах” нь сэдэвт дэд төслийн

хүрээнд боловсруулав 

 

Програм...
 
Curriculum development of University Computing and ICT Education in Mongolia PDF Print E-mail
Implementing institution:
School of Mathematics and Computer Science,
National University of Mongolia

Duration: January 2009 – July 2011


BACKGROUND:

ICT was introduced to the Mongolian education sector relatively late.  Computer training and informatics as a subject has been included in the secondary school curriculum in Mongolia since 1988 and in the university curriculum since 1982. At present, National University of Mongolia, Mongolian University of Science and Technology...